اگر کودکانتان را به بزرگترین مجموعه تفریحی سرپوشیدهی دنیا میبرید، زمان کافی برای این کار در نظر بگیرید تا از هزاران جاذبه تفریحی مثل ترنهای هوایی و سینما و رستوران ها و فروشگاههای اسباب بازی لذت ببرند. این جا بیش از ۵۶۰ فروشگاه برندهای معتبر و فروشگاههای زنجیرهای را یک جا میبینید. چندین سالن سینما، اولین سالن سرپوشیده اسکی در دبی به نام «اسکای دوبای»، مرکز تفریحی «مجیک پلانت» با سالنهای بولینگ و بیلیارد، چندین استخر و انواع و اقسام وسایل بازی و بیش از ۹۰ کافه و رستوران بینالمللی مرکز خرید امارات را به یک مرکز تفریخی تمام عیار تبدیل کرده است. این هتل در جزیره جمیرا قرار دارد و اولین منظرهای که بعد از خواب با آن روبهرو میشوید، خلیجفارس است. اتاقهای هتل رو به خلیجفارس است و به سبک عثمانی طراحی شدهاند. شهر دبی، شهر زیبا و مدرنیزهای است که از قرن بیستم با سرعت قابل توجهی رو به رشد و پیشرفت حرکت کرد و غوغایی را در جهان به راه انداخت که در زمان کوتاهی یکی از قدرتمندترینها در زمینه جذب توریست و گردشگر تبدیل شد. از این رو مدیران گردشگری کشور دبی با یکی از شرکتهای معتبر دنیا در استرالیا به نام "پدل تروپ" (Peddle Thorp) در ساخت این آکواریوم همکاری کردند. دبی پرجمعیتترین شهر در امارات متحده عربی و پایتخت امارات دبی است و یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری جهان است. این بنای باشکوه که به نام برج الخلیفه نیز شناخته می شود، با ۱۶۳ طبقه، هشتمین مکان دیدنی جهان است که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند.

Paris art creative design flat landscape lowpoly polygon simple vector تمامی کشورهای مشهور جهان در اطراف دهکده جهانی دبی غرفه هایی را که به شکل بنای مشهور کشورشان است را به پا کرده اند و در هر یک از این غرفه ها شما می توانید سوغاتی مشهور آن کشورها را خریداری کنید. دمای هوای پیست اسکی دبی بین 1- تا 5- درجه سانتی گراد می باشد و این پیست اسکی حدود 85 متر ارتفاع و حدود 80 متر عرض دارد، در این پیست اسکی 5 دور با ارتفاع و شیب های متفاوت تعبیه شده است، که طولانی ترین دور آن 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می باشد .همچنین این مجموعه نیز دارای شیب های آرام برای کسانی که مبتدی و تازه کار می باشند، ایجاد کرده است و همچنین تعداد زیادی مربی حرفه ای که در صورت نیاز آماده همکاری با اسکی بازان و اسنوبرد سواران می باشند، اسکی سوار ها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله کابین چهار نفره و یدک کش ها آن ها را برای دور بعدی به بالا انتقال می دهند. اگر این تخفیفهای فصلی در سفر به دبی برای شما هم جذاب بود، سعی کنید که خودتان را به دور بعدی این فستیوال برسانید. یکی دیگر از بهترین موزه های دبی که فوق العاده چالشبرانگیز است، موزه هنرهای سه بعدی یا همان موزه توهمات دبی میباشد. تجربه وی آر VR یا واقعیت مجازی در دنیای بازی های کامپوتری دیریم اسکیپ Dreamscape یکی از سرگرمی های مهیج است که می تواند شما را به وادی دیگری هدایت کند که در آن ترکیبی از فناوری جدید، هیجان سوار شدن وسایل سواری در پارک های موضوعی شما را با داستان های هالیوودی همراه می کند. فلای بورد که به عنوان واتر جت پکینگ نیز شناخته می شود، عاشقان ماجراجویی را در یک تخته کوچک قرار می دهد و با کوله پشتی مخصوص که بسته می شوند آب دریا را می مکد و سوار خود را به سمت بالا به هوا می برد.

مهمترین نکته در این شهر بازی این است که ساخت و طراحی اکثر بازی ها برگرفته از شخصیت های کارتونی معروف دنیا می باشد و دارای چهار قسمت مختلف شامل : شبکه کارتون ، بخش شگفت انگیز (Marvell) ، بخش ماجراجویی دایناسورها و بلوار آی ام جی می باشد . همانطور که میدانید، مکان های دیدنی و جا های شگفت انگیز دبی زیاد است و تفریحات دبی بسیار هیجان انگیز است. علاوه بر این در نمای بیرونی موزه از خط عربی استفاده شده است که این ویژگی نیز ظاهر موزه را بسیار خاص جلوه میدهد. علاوه بر امکاناتی که شما از هر کدام از سواحل دبی انتظار دارید، مناظر و افق های زیبای ساحل سان ست دبی، آن را به مقصدی برای عکاسی تبدیل کرده است. تنوع محصولات و تفریحهای فوقالعاده این مرکز خرید آن را به محلی ایدهآل برای وقت گذرانی و خرید خانوادگی در سفر به دبی تبدیل کرده است. شما حتی اگر قصد هم خرید نداشته باشید، برای تفریح و وقت گذرانی میتوانید سری به آن بزنید تا خاطرات سفر به دبی را کامل کرده باشید. این آکواریوم یک آکواریوم بسیار بزرگ است که شهرت زیادی در آسیا و حتی جهان دارد و یکی از دلایل شهرت این آکواریوم و جلب توجه جهانیان کمبود آب در امارات است. اما اگر در هر سفر و شهر جدیدی دوست دارید بهترین و ایدهئالترین حالت آن را تجربه کنید و یا حتی موقعیتهای خیلی خاصی که قبلا تجربه نکردهاید را بشناسید، بهتر است سراغ هتلهای لوکس و گران قیمت بروید. اگر تجربه بازدید از آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی مال را دارید میتوانید برای تکمیل اطلاعات ما در مجله گردشگری علی بابا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنان که در تونلهای آکواریوم قدم میزنید، از تماشای باغ وحش زیر آب لذت ببرید. مراکز خرید مدرن و مجلل دبی که بهخاطر قیمتهای مناسبشان، گردشگران را به دبی میکشانند را شناختیم. می توانید انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و دیگر غذاهای بینالمللی را در ۱۰ رستوران مجلل این هتل نوش جان کنید. «بر» دبی که در قسمت غربی خور قرار دارد، میزبان بندرها و آسمان خراشهای مجلل دبی است. ورزشگاه در ابتدا به عنوان بخشی از پروژه بلندپروازانه ۵ ورزشگاه استاندارد بینالمللی برای پیشنهاد مصر را به میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ راه اندازی شد. توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینههای مترو، از شما پول نقد گرفته نمیشود و باید کارت Nol بخرید که میتوانید آن را شارژ کنید. باجههای خدمات مشتری یکی دیگر از قسمتهای جالب است که در محوطه قرار گرفته است و کارتهای تخفیف را به نام کارت پلاس اوت لت (Outlet Plus Card) در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد، که میتوانید با گرفتن این کارت، تخفیفهای بیشتری در خریدهای خود به دست آورید. این چرخ و فلک با ۲۵۰ متر ارتفاع، جایگاه صدر لیست بلند ترین چرخ و فلک های جهان را در اختیار دارد و یکی از بهترین تفریحات دبی است. اسکی دبی در نوامبر 2005 افتتاح شد و در سال 2016 و 2017 به عنوان بهترین پیست اسکی سرپوشیده جهان برگزیده شد در طبقه همکف و نزدیک پارکینگ A واقع شده است. سوئیت دولوکس مارینا: سوئیت یک خوابه دولوکس مارینا که ۱۷۰ متر مربع است، برای 3 بزرگسال و 2 کودک زیر ۱۱ سال مناسب است و این اتاق دارای تخت دونفره بزرگ با چشم انداز دریای خلیج فارس است. اگر بههمراه خانواده میهمان دبی هستید، نیازی نیست برای فرزند زیر 3 سال تیکت ورود تهیه کنید. در سال ۱۸۳۳، یک خانواده با هرچه و هرکسی که داشت، از ابوظبی راهی روستای کوچک و ناشناختهای به اسم دبی شد.

برای رسیدن به این برج باید راهی منطقه معروف جمیرا شوید. لباسهای طراحان مطرح دنیا که در ایران باید با قیمت بالایی خریده شوند، در این مرکز با قیمتهای بسیار ارزان میشود خرید. چشم انداز این سوئیت بسیار خاص می باشد که مختص تمامی افراد اعم از ثروتمندان و مردم عادی که توانایی پرداخت و اقامت در این اتاق ها را دارا می باشند است. یکی از نکات جالب درباره این باغ، وجود ماکت هایی از درختان، حیوانات و برج خلیفه در آن می باشد که بیشتر با لوازم بازیافت شده و تاسیسات خاص که در شب نور می دهند طراحی شده اند. این تور همچنین به شما فرصت بازدید از پارک آبی آکوئا ونچر که یکی از بزرگ ترین پارک های دبی است را نیز می دهد. البته اگر آن زمان به شیخ میگفتیم که قرار است سفر به دبی، این روستای کوچک، قرار است قطب گردشگری جهان شود، شاید بهسختی باورش میشد. اگر در سفر به دبی، زمان کافی برای بازدید از همه تیمچهها را دارید، پیشنهاد میکنیم که این کار را بکنید چون پشیمان نخواهید شد. سواحل عمومی همان طور که گفته شد، برای همه افراد قابل استفاده است ولی سواحل اختصاصی مربوط به هتلها و یا ویلاهای مسکونی دبی است که تنها کسانی که در آنها اقامت دارند، امکان استفاده از ساحل را دارند. و البته ناگفته پیداست که تمام برندهای معتبر مثل ایکیا، مارکز اند اسپنسر، نیویورکر، نایک، آدیداس، کلارکز، کانورس، پاریس هیلتن، تگز و تامی در این مرکز خرید شعبه دارند، این جا با یک تیر دو نشان میزنید.

اگر در دبی دلتان برای ایرانیها تنگ شده و قصد دارید در محیطی باشید که هموطنان زیادی در ان حضور دارند، باید سری به بازار مرشد بزنید. اگر دوست دارید با دلفینها بازی کنید و کنارشان عکس یادگاری بگیرید به بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در دنیا هم سری بزنید. بخش بزرگی از این آکواریوم را می توان به شکل رایگان از توی دبی مال دید ولی اگر دوست دارید بیشتر لذت ببرید، وارد تونل آکواریوم در عمق ۱۱ متری آن شوید و در حالی که دور تا دورتان را ماهی ها فرا گرفته اند از میان آکواریوم عبور کنید. جالب است بدانید واحد پولی در شهر دبی درهم است و زبان مردم عربی است اما ۸۰ درصد مردمی که در دبی زندگی می کند به زبان انگلیسی مسلط هستند همچنین بهتر است برای اطلاعات بیشتر راجع به تفریح هیجان انگیز ساحل در دبی با ما همراه باشید. روز تان را در این سرزمین قرون وسطایی بسازید و اسکله هیجان انگیز اژدها را از طریق قلعه پادشاه فتح کنید. در پارک برفی اسکی دبی که مساحتی بالغ بر 4500 متر دارد را می توانید اسکی، اسنوبرد، توباگان (سر خوردن با هر وسیله ای از روی تپه و بلندی)، زیپلاین، سواری با چیرلیفت راید chairlift ride، توپ غول پیکر زوربینگ، غار یخی و دیدار با پنگوئن ها را تجربه کنید و با شرکت در کلاس های اسکی و اسنوبرد این ورزش هیجان انگیز و مهیج را با مربیان حرفه ای یاد بگیرید و در نهایت خود را به نوشیدن قهوه ای گرم در کافه ای با تم زمستانی بهمن و یخ میهمان کنید. پیست اسکی روی یخ دبی مال دارای بخش های مختلفی است. این پیست اسکی اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است که از سال ۲۰۰۵ میزبان گردشگران است. مرکز خرید امارات مال که در زبان عربی با نام مول الإمارات شناخته می شود اولین شاپینگ ریزورت shopping resort جهان است که قبل از افتتاح دبی مال (بزرگترین مرکز خرید جهان) بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه بود.

معماری این مرکز خرید با معماری اصیل عربی تفاوت بسیاری دارد و اولین مرکز خرید تفریحی در خاورمیانه است. در این مرکز فوتکورت و رستوران هم وجود دارد. اسکی کردن در دل یک شهر بیابانی، آن هم وسط تابستان، تجربهای کاملا متفاوت است. اسکی کردن در شهری که تقریبا هیچ برفی در آن به زمین نمینشیند باورکردنی نیست. هتل آتلانتیس یا بهتر است بگوییم شهرک آتلانتیس، هتل ۵ ستاره فوقالعاده زیبایی است که چشمانداز آن زیباییهای خلیج فارس است. این ساحل شهرت و محبوبیتش را مدیون 2 هتل عظیم و مهم شهر دبی یعنی برج العرب و جمیرا که در این ناحیه قرار دارد می باشد که علاقه مندان به تفریحات آبی می توانند خود از آب های گرم و فیروزه ای رنگ خلیج فارس نهایت لذت را ببرند . این هتل در مرکز منطقه اقتصادی و مجتمع تجاری دبی مال قرار دارد و اتاقهای بسیار شیک آن با دکوراسیون عالی و دید زیبایی که به خلیج فارس و خیابان شیخ زائد ارائه میکند طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما اگر دنبال تنوع و لباسهایی با قیمت ارزان و باورنکردنی هستید مرکز خرید دراگون مارت یک انتخاب بسیار خوب است. این جا بزرگترین مرکز خرید تفریحی جهان است. دراگون مارت دبی، بزرگترین مرکز خرید چینی است که خارج از کشور چین قرار دارد. هایپر مارکت کارفور، فروشگاههای لباس طراحان مد، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیک و لوازم خانگی از جمله محصولاتی است که در این مرکز خرید میتوانید پیدا کنید.

امارات مال دارای فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های مد و سبک زندگی، فروشگاه های لوازم ورزشی، لوازم الکترونیک و لوازم منزل است. اگر به این فروشگاه مراجعه کنید در قفسه های آن تا 80000 محصول را در قفسهها می بینید که بنا به سلیقه و نیاز خود می توانید لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی مقرون به صرفه یا اسباب بازی هایی که کودکان شما به دنبال آن هستند را در کنار ماهی دودی و ادویه ها پیدا کنید. می توانید مناسب با سلیقه و بودجه خود از لاکچری ترین برندها گرفته تا فست فشن ها را در این مجموعه ببینید، تنوع و کیفیت اجناس را بررسی کنید و در نهایت خریدی رضایت بخش را تجربه کنید. محل اقامت ما را اغلب بودجه سفر و سبک زندگی ما مشخص میکند. در هر حال با خرید از این هایپرمارکت در پول و بودجه در نظر گرفته شما صرفهجویی شود. از اسکی روی شن گرفته تا شتر سواری و لذت رانندگی در شن و بالا و پایین رفتن از تپههای شنی و تماشای گونههای گیاهی و حیوانی کمیاب بخشی از تجربههای شما در تورهای کویرنوردی دبی خواهد بود. ساحل های شنی سفیدرنگ و دوست داشتنی، استخر شنا و باربیکیو به همراه فضاهای باز مخصوص بچه ها و زمین های بازی، کلبه های ییلاقی، دکه های اغذیه فروشی، آمفی تئاتر، زمین چمن برای پیک نیک و ساحل سرپوشیده فراهم شده است. در ساحل شنی اختصاصی هتل میتوانید حمام آفتاب بگیرید، در آکواریوم زیر آب آن از نزدیک با دنیای زیر آب دیدار کنید، با دلفینها شنا کنید و از پارک آب اختصاصی آن لذت ببرید.

در ماههای نوامبر تا مارس که ماههای زمستانی در این شهر است، هوا مطلوبتر میشود، اما رطوبت همچنان بالاست؛ اما از آنجایی که سواحل دبی و آفتاب و دریا دلیل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به این شهر است، دما و رطوبت بالای بهار و تابستان مانع ورود گردشگران به این شهر نمیشود. این مجموعه سواحل دبی به الممزر دارای پنج ساحل بکر برای آفتاب گرفتن یا شنا است. بیشتر بخوانید: فرنگیها برای دیدن کدام جاذبهها به دبی سفر میکنند؟ اتوبوسهای آبی کولر دار بهتازگی به سیستم حملونقل دبی اضافه شدهاند و در چهار مسیر مختلف حرکت میکنند. از شهر مدرن و گردشگر پسندی مثل دبی انتظار میرود که سیستم حملونقل عمومی پیشرفتهای داشته باشد و البته این شهر در برآورده کردن این انتظار گردشگران خیلی موفق بوده است. البته دیگر نیازی به گفتن این مسئله نیست که هرسال این همه تاجر و گردشگر با سفر به دبی، چه سرمایهای با خودشان به آنجا برده و خرج میکنند. لازم نیست که شما نگران تجهیزات یا لباس برای اسکی باشید.اسکی دبی فکر همه جا را کرده و به میهمانانش لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنوبورد سواری میدهد. اگر دنبال خرید ساعتهای لوکس یا کیف و کفشهای شیک با قیمت مناسب هستید و یا میخواهید سوغاتی بخرید همه را میتوانید در مرکز خرید الکرامه پیدا کنید. مرکز خرید مرکاتو در منطقهی مسکونی جمیرا واقع شده و سبک معماری رنسانس آن هنرهای سنتی ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی را به خود جذب کرده است. برای کمک به خریداران، راهنمای خرید نهایی دبی را با اطلاعات دقیق در مورد بهترین بازارهای سنتی و مراکز خرید فوق مدرن گردآوری کرده ایم. بازار نایف دبی از قدیمی ترین بازارهای سنتی دبی واقع در منطقه ی نایف در دیره می باشد.

+ تعداد بازدید : 12150 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در شنبه 8 مهر 1402 و ساعت 18:21
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]